Stresy na bok, czyli jak nad nimi zapanować?

stress
2 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 2 Email -- LinkedIn 0 2 Flares ×

Najczęściej pojawia się w trudnych dla nas sytuacjach, kiedy nie jesteśmy pewni co do efektu końcowego oraz w wielu innych momentach. Stres, który w mniejszym lub większym stopniu doświadczył każdy. Dla niektórych bywa motywujący do działania, ale także może blokować i utrudniać naszą efektywność. Potrafi pomóc, ale równie dobrze wiele zniweczyć, dlatego tak ważne jest, by umieć skutecznie nad nim panować w każdej sytuacji, by nigdy niczego nam nie popsuł. No tak, ktoś powie, że łatwo napisać, ale rzeczywistość taka prosta być nie musi. To prawda, dlatego w kilku punktach podzielę się z Wami moimi prostymi, ale pomocnymi jak dotychczas sposobami na zapanowanie nad stresem przed ważnym spotkaniem czy trudnym egzaminem.

1. Unikanie myślenia o swoich słabych stronach.
Często jest tak, że stres po prostu wynika z obaw o to, że na przykład na egzaminie trafimy na coś, czego nie wiemy lub zostaniemy na spotkaniu zapytani o coś co nie jest naszym konikiem. Boimy się, że wypadniemy pod tym względem źle i wszystko nie pójdzie po naszej myśli. Obawiamy się porażki, która wyniknie z tych względów. Przed samym spotkaniem lub egzaminem i tak już niczego nie zdołamy zmienić, dlatego lepiej o tym nie myśleć, nie wzniecać obaw i mieć nadzieję, że może ten aspekt zostanie pominięty. Wmawianie sobie, że na pewno zostanie odkryty nasz słaby punkt zdecydowanie nie pomaga, a tylko dostarcza dodatkowych niepotrzebnych obaw i podkopuje wiarę w siebie. Zatem nie można na starcie nastrajać się negatywnie, bo wtedy rzeczywiście nie będzie tak, jak byśmy chcieli.

2. Zero rozpamiętywania swoich wcześniejszych niezbyt udanych sytuacji.
Niestety bywa tak, że czasami podobne spotkania czy ważne egzaminy, które kiedyś miały miejsce nie pozostawiły po sobie dobrego wspomnienia i kiedy musimy ponownie zmierzyć się z czymś podobnym wracamy myślami do tamtych wydarzeń. W ten sposób wywołujemy u siebie stres wynikający ze strachu przed ponownym niepowodzeniem, które zostawiło mocny ślad w naszej pamięci. Warto tego unikać, bo każda sytuacja jest inna i nie ma sensu porównywać na pozór podobnych do siebie przypadków.

3. Odrobina rozrywki oraz relaksu.
Warto na kilka godzin przed samym wydarzeniem lub dzień przed odprężyć się i dostarczyć sobie nieco rozrywki, by zapomnieć choć na chwilę o tym co nas czeka. Nie potrzeba non stop dobijać się myślami o przyszłości i tym co może na nas czekać, bo to wcale nie pomaga, a tylko powoduje coraz większy niepokój. Spędzenie aktywnie trochę czasu na świeżym powietrzu, spotkanie ze znajomymi, posłuchanie fajnej muzyki, obejrzenie filmu lub przeczytanie ciekawej książki – to tylko kilka pomysłów na relaks. Co kto woli, ważne by przestać myśleć przez pewien czas o rzeczywistości.

4. Odnajdywanie we wszystkim wyłącznie pozytywów.
Dobry sposób, by negatywne emocje nie zapanowały nad człowiekiem. Zamiast przewidywać same wpadki, niepowodzenia czy słabe strony, trzeba odnajdywać tylko to co pozytywne. Każdy z nas ma bardzo wiele mocnych stron i na pewno da sobie radę w sytuacji, która przed nami. Doda nam to zdecydowanie pewności siebie i zaufania w swoje możliwości. Trzeba zakodować w swoim umyśle, że zwyczajnie z tego spotkania lub egzaminu wyniknie wiele dobrych rzeczy.

5. 100% wiary w siebie!
Jesteśmy tu i teraz, mamy tyle za nami trudnych spotkań czy egzaminów, dlaczego tej kolejnej mamy nie przebrnąć z pozytywnym skutkiem?! Wiele osób z powodzeniem poradziło sobie z podobnymi sytuacjami, więc tym razem też damy radę. Tak należy myśleć, bo …

Nieważne ile mamy słabych stron, ale ważne ile tych mocnych!

Nie ma ludzi idealnych, którzy posiadają wyłącznie pozytywy. Co prawda mogą dawać takie wrażenie, ale oni po prostu omijają swoje wrażliwe punkty i skutecznie je maskują. Pokazują tylko to, co chcą ujawnić. Podchodzą do wielu spraw „na luzie” i wierzą… – NIE! – Są przekonani, że im uda się i rzeczywiście osiągają sukces w dużej mierze. Dlaczego? Odpowiedź jest niesamowicie prosta! Bo mają ogromne poczucie wiary w siebie! Nie ma co myśleć o tym co będzie, lecz mieć maksimum nadziei, że wszystko będzie dobrze. Bo tak będzie, inaczej być nie może! Pomoże to zmniejszyć stres i lepiej wypaść na danym spotkaniu, egzaminie lub innej ważnej sytuacji. Uwierz – to działa! :)

Najprostsze sposoby bywają najlepsze i tak jak na wiele innych kwestii również na stres każdy musi znaleźć swoją najlepszą, najskuteczniejszą metodę. Po co? Ponieważ niezbyt dobrze wpływa nie tylko na nasz organizm, ale także może utrudnić wiele rzeczy, dlatego tak ważne, aby móc nad nim skutecznie panować. 


A jakie są Wasze sposoby na stres? Piszcie w komentarzach.
________________________________________________
Podoba Ci się ten wpis? Jeśli tak, kliknij „lubię to!” poniżej i podziel się nim ze znajomymi. :)
Polub moją stronę na Facebooku, obserwuj na TwitterzeGoogle+ lub Instagramie. Snapchat: blomatt

5 przemyśleń na temat “Stresy na bok, czyli jak nad nimi zapanować?”

  1. ~Hopploshet pisze:

    Ja właśnie staram się nie rozpamiętywać i nie nakręcać się negatywnie,mały relaks,w stylu piwka,czy jakiegoś fajnego filmu.Ale i tak nie da się pozbyć stresu w 100%,można tylko go ograniczyć.
    Pozdrawiam

    1. MATT pisze:

      Dokładnie, dobry relaks najlepiej rozładowuje napięcie.:) Pozdrawiam!

  2. ~Mikrożycie pisze:

    Ja staram się na ogół właśnie odpocząć, zrelaksować, ale też wytłumaczyć sobie, jakie najgorsze rzeczy mogą się zdarzyć w tej sytuacji. Potem próbuję się przygotować do nich w myślach i… na ogół zapominam, a stres się zmniejsza. :)

    1. MATT pisze:

      Chyba jeden z najlepszych sposobów na zapanowanie nad stresem. Pzdr. :)

  3. ~Maciek pisze:

    Oj ile ja bym oddał żeby zapanować nad stresem. Chyba mój charakter nie pozwala mi abym mógł to ogarnąć. Złośnik jestem niesamowity a przy okazji bardzo się stresuje sytuacjami, które mają miejsce wokół mnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


2 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 2 Email -- LinkedIn 0 2 Flares ×